Online branding

jun 23, 2013

Internettet har gjort det muligt også for almindelige mennesker at brande sig som eksperter indenfor deres felt ved hjælp af søgemaskinerne og professionelle netværk som LinkedIn. Fordelen ved og idéen bag at gøre dette er klar: Ved at være resultat, der kommer først op ved en søgning på en given chance, øger du din mulighed for at blive kontaktet med specielle jobtilbud ganske betragteligt!

Online branding foregår på flere forskellige kanaler. Delvist er det anbefalet med aktive profiler på de største sociale netværk såsom professionelle LinkedIn, Twitter og Google Plus. Dernæst har du en genial mulighed for at brande dig selv ved hjælp af en blog i dit eget navn, hvor du kan skrive om netop det, du ønsker at brande dig indenfor. Kan du tilmed få artikler publiceret indenfor anerkendte institutioner i din branche, er din lykke i forhold til online branding gjort.

Succesfuld online branding kræver en stor og bred indsats spredt over flere kanaler, hvorfor du med fordel kan få hjælp til denne af professionelle. Du kan både brande dig med dit navn, ligesom du kan brande dig indenfor et område, hvorledes en søgning på “energi ingeniør” gerne skulle vise dig som første resultat, var du Danmarks bedste energi ingeniør.

At udøve online branding kan gøres hjemme fra stuen, men et overraskende lille antal danskere gør det. En stærk online profil er ellers både nu, men især i fremtiden, vejen frem til de spændende jobtilbud, samarbejdsaftaler og projekter. Du kan vinde meget på at gå i gang allerede nu!

Kilde: www.lalini.dk